תזכורת – וובינר הערב!

הערב, 24/1 בשעה 20:30, אני עומד להעביר וובינר בשיתוף עם חברת igold.co.il, אשר משווקת מתכות יקרות. רציתי להראות לכם שקופית אחת מתוך המצגת שהכנתי עבור הוובינר. מדובר בעקומת האג״ח, אותו אינדיקטור מסתורי, אשר בדרך קסם מצליח פעם אחר פעם לנבא מיתונים ומשברים כלכליים בארה״ב. מבחינה טכנית מדובר בסך הכל בהפרש בין התשואה של אגרת חוב לעשר שנים של ממשלת ארה״ב, ובין אגרת חוב קצרת טווח לשלושה חודשים. מסיבות מסויימות שלא נתעכב עליהן, כאשר ההפרש הזה נעשה שלילי, או במילים אחרות עקומת האג״ח מתהפכת, צפוי מיתון בארה״ב תוך שישה חודשים עד שנה. האינדיקטור הזה נעשה אגדי בקרב כלכלנים, משום שהוא מהימן להפליא. כפי שניתן לראות מן הגרף, הוא חזה בהצלחה את המיתון של 1990 (עם פרוץ מלחמת המפרץ הראשונה), את התפוצצות בועת הדוט-קום של שנת 2000, את המשבר הפיננסי של 2008 ואף את המיתון הקצר שהתרחש עם פרוץ מגיפת הקורונה (כיצד אגרות חוב של ממשלת ארה״ב מסוגלות לחזות את התפרצותה של מגיפה בסין? שאלה טובה…).

הפואנטה היא שבמהלך 2022 עקומת האג״ח שוב התהפכה, ולמעשה היא הפוכה עד עצם היום הזה. זהו ההיפוך העמוק והארוך ביותר שראינו עד עתה. לנוכח כך, אנליסטים רבים, כולל עבדכם, ציפו שנחווה מיתון בשנת 2023, דבר מה שמעולם לא התרחש. היות והמיתון לא הגיע, ישנם רבים אשר מתעלמים כיום מן האינדיקטור הזה. אך בעודי מביט בגרף, אינני יכול לשאול – ומה אם פער הזמנים הנ״ל פרופורציוני למידת ההיפוך ולמשך שלו? מה אם המיתון לא בוטל, אלא רק מתעכב להגיע? שימו לב שהמיתון (הפסים האפורים בגרף) מתרחש רק אחרי שהריבית קצרת הטווח פוחתת, והעקומה ״מתיישרת״ מחדש. היות וזה עוד לא קרה, אין זה פלא שהמיתון טרם הגיע. ומה אם עוצמת המיתון גם היא פרופורציונית למידת ההיפוך? במקרה זה המשבר שלפנינו יהיה החמור ביותר שחווינו אי פעם.

הירשמו עתה לוובינר בכתובת: https://www.100gold.co.il/lp-dv-3/

תגובה אחת ל-“תזכורת – וובינר הערב!

  1. עושה רושם שהמיתון צובר כח קינטי ונותן תחושת כלום בדיוק כמו שלפני צונמי קטלני גלי החוף נדחפים אחורה מעניקים תחושה של דממה לפני הנחשול.

    יש יותר מידי משתנים של מגה סערה מושלמת לא חושב שהעולם ראה סוג כזה של משבר אולי 1929 אבל כאן זה בו זמנית בכל העולם…..

כתיבת תגובה